fbpx
NAJLEPSZA SZKOŁA BUDOWLANA W POLSCE
Godło Polski

Wycieczka do Opola

W dniach 7-8.10.2017r. Szkolny Klub Turystyczny odwiedził stolicę polskiej piosenki Opole. Motyw piosenki towarzyszył nam przez cały wyjazd. Na Wzgórzu Uniwersyteckim zobaczyliśmy bowiem rzeźby przedstawiające najsłynniejszych polskich artystów estrady. W Alei Gwiazd Polskiej Piosenki szukaliśmy swoich ulubieńców. Wieczorem podziwialiśmy podświetloną różnokolorowymi reflektorami fontannę „tańczącą” do niezapomnianych polskich piosenek. Prawdziwą gratką dla wszystkich miłośników muzyki była wizyta w Narodowym Centrum Polskiej Piosenki. Dowiedzieliśmy się tam wielu ciekawostek dotyczących historii polskiej piosenki oraz opolskiego festiwalu. Dużą atrakcją była możliwość przebrania się w stroje estradowe, stanięcia na scenie amfiteatru, a dla najodważniejszych, nagrania własnej wersji wybranego polskiego przeboju.

Opole to jednak nie tylko festiwal piosenki, dlatego zwiedziliśmy również wiele innych atrakcji. Z historią Opola i regionu zapoznaliśmy się w Muzeum Śląska Opolskiego, w kościele franciszkańskim podziwialiśmy gotycką kaplicę grobową Piastów, w katedrze – cudami słynący obraz Matki Bożej Opolskiej, panoramę miasta zaś ze szczytu Wieży Piastowskiej – jedynej pozostałości po nieistniejącym już zamku piastowskim.

Opole bardzo nam się podobało. Już teraz zapraszamy na kolejne wycieczki Klubu w tym roku szkolnym.