„Mehrsprachigkeit in DaF- und DaZ-Lehr-Lernkontexten wahrnehmen, aufgreifen und nutzen MALWE”
Główny realizator projektu: Universität Vechta (Niemcy)
Partnerzy projektu: Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu (Polska), Zespół Szkół Budownictwa Nr 1 w Poznaniu (Polska), Altes Gymnasium Flensburg (Niemcy), Schkola GmbH Zittau (Niemcy), Pädagogische Hochschule Linz (Austria), Praxisschule der PH Linz (Austria), Masarykova univerzita Brno (Czechy), Zakladni skola Brno (Czechy).
Czas realizacji projektu: 01.09.2019 – 31.08.2022
Miejsce realizacji projektu: POLSKA, NIEMCY, AUSTRIA, CZECHY
Nazwa programu: Erasmus+ Partnerstwa strategiczne dla edukacji szkolnej
Projekt MALWE jest projektem badawczym, który zajmuje się problemem wielojęzyczności w nauczaniu różnych przedmiotów. Celem projektu jest wypracowanie narzędzi, które pozwolą wykorzystać potencjał językowy uczniów do uczenia się języków obcych. Narzędzia te będą wypracowywane na podstawie obserwacji zajęć u poszczególnych partnerów projektu. Dzięki współpracy zespołów projektowych krajów partnerskich promowana jest także wielojęzyczność oraz jej wykorzystanie na lekcjach języka obcego i innych zajęciach przedmiotowych a także w sytuacjach życia codziennego.
W projekcie zaangażowane są 2 nauczycielki języka niemieckiego: Marzena Bączyk i Ewa Matuszak. Ich zadanie polega na przygotowaniu scenariuszy zajęć z języka niemieckiego zawodowego, ze szczególnym uwzględnieniem wielojęzyczności oraz przeprowadzenie tych zajęć w obecności pozostałych partnerów projektu, a następnie ich omówienie według wypracowanych kryteriów. Poza tym Marzena Bączyk, jako szkolny koordynator projektu, uczestniczy w spotkaniach międzynarodowych, organizowanych w ramach projektu.
Aktualności dot. projektu
Projekt Malwe
W dniach od 03.03. do 06.03.2020r. Marzena Bączyk uczestniczyła w międzynarodowym spotkaniu w ramach projektu Malwe. W niemieckim mieście Ostritz, na styku 3 państw: Polski,