10 grudnia br. uczniowie klasy PIA wzięli udział w warsztatach towarzyszących wystawie „Tożsamość. 100 lat polskiej architektury”. W latach 70. i 80. Poznań był miastem w ciągłym ruchu – tu krzyżowały się drogi ludzi, towarów, środków oraz idei. W budownictwie dominowała wielka płyta, ale jednocześnie nastąpił zwrot ku bardziej zhumanizowanym, kameralnym sposobom kształtowania osiedli wznoszonych na kształt historycznych miasteczek przez małe spółdzielnie. To jeden z symptomów dążenia społeczeństwa ku samorządności i demokracji, Wzrosło zainteresowanie historyczną i kulturową tożsamością otoczenia oraz świadomość ekologiczna i krajobrazowa. Na postawie wybranych przykładów architektury z lat 70-80. uczniowie pracowali nad własnymi, eksperymentalnymi projektami budynków, które mogłyby stać się „łącznikami” – scalającymi odmienną stylistykę dawnej i współczesnej architektury. Wykorzystując kalki, pracując z archiwalnymi fotografiami i rzutami, posługując się techniką kolażu, stworzyli niecodzienne hybrydy plomb. W trakcie działania wspólnie zastanawialiśmy się nad całościowym planowaniem miasta i rolą urbanisty.