Uczniowie klasy 3A LO w ramach zajęć lekcyjnych z przedmiotu: Pracownia architektury i designu realizują program edukacyjny i rozszerzony koncept plastyczny pod nazwą „Kształtowanie przestrzeni”. Wszystko to w oparciu o program rekomendowany i koordynowany przez Wielkopolską Izbę Architektów w Poznaniu, a także we wsparciu SARP w Warszawie.
Podstawowe założenia programu zakładają rozwijanie u uczniów świadomości przestrzeni, w której się poruszają i którą zamieszkują. Rozwijanie zrozumienia technicznych i estetycznych aspektów przestrzeni zabudowanej. Kształtowanie w uczniach zrozumienia rozwoju projektów budowlanych oraz doceniania ich tradycji architektonicznych.
W ramach zajęć, tegoroczni maturzyści zrealizowali zadanie, które polegało na zaplanowaniu i wybudowaniu abstrakcyjnej (monochromatycznej) makiety architektonicznej. Także w kontekście skali, proporcji, kompozycji, dominanty, rytmu w przestrzeni. Uczniowie zadbali o zrównoważony kontekst rozwiązań i zastosowali ekologiczne materiały.
W drugim semestrze realizowany jest dział pt. „My i przestrzeń”. Zajęcia prowadzi Karolina Dobrzyńska-Szefer, nauczyciel i architekt wnętrz, edukator z ramienia Wielkopolskiej Izby Architektów w Poznaniu.