fbpx
NAJLEPSZA SZKOŁA BUDOWLANA W POLSCE
Godło Polski

Wycieczka do Warszawy

W dniach 9-10 grudnia 2017 roku Szkolny Klub Turystyczny zorganizował świąteczną wycieczkę do Warszawy. Pierwszego dnia naszej wyprawy obejrzeliśmy m.in. Plac Zamkowy, katedrę, rynek oraz Pomnik Małego Powstańca. Duże wrażenie zrobiła na nas zmiana warty przy Grobie Nieznanego Żołnierza. Zauroczyła nas świąteczna atmosfera panująca na Krakowskim Przedmieściu – kolędy i piosenki świąteczne, biało-czerwona choinka przed Pałacem Prezydenckim i dekoracje składające się z tysięcy lampek, które w tym dniu zostały zapalone po raz pierwszy. Świetlne dekoracje na Krakowskim Przedmieściu nie były jedynymi, które w tym dniu oglądaliśmy. Pod wieczór odwiedziliśmy bowiem Królewskie Ogrody Światła w Wilanowie, które zachwyciły nas bajkowymi instalacjami świetlnymi. Wieczorem mieliśmy okazję poczuć się jak VIP na Stadionie Narodowym, zwiedzając m.in. loże, stanowiska komentatorskie i szatnie zawodników. Nasze niedzielne zwiedzanie koncentrowało się głownie na sztuce i historii. Rano przespacerowaliśmy się po warszawskich Łazienkach, gdzie obejrzeliśmy m.in. jeden z najlepiej zachowanych teatrów dworskich – Teatr Stanisławowski w Starej Oranżerii. Następnie zwiedziliśmy zamek królewski oraz odbyliśmy podróż przez wieki obecności Żydów w Polsce w Muzeum Historii Żydów Polskich Polin. Jak zawsze dopisywały nam humory, mimo zimna pogoda również nie zawiodła. I jak zawsze na końcu wyjazdu pojawiło się pytanie – kiedy i dokąd następnym razem. Tego na razie nie zdradzimy, ale już teraz zapraszamy na wycieczki w drugim semestrze.