fbpx
NAJLEPSZA SZKOŁA BUDOWLANA W POLSCE
Godło Polski

Wycieczka Kraków, Zakopane

Dni między 10 a 12 października klasy IIIAT i IIICT wraz z wychowawczyniami spędziły w Krakowie i Zakopanem. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Pomnika Grunwaldzkiego i zdjęcia z Janem Matejką, by później pod opieką przewodnika przejść ulicami Starego Miasta. Widzieliśmy Barbakan, Bramę Floriańską, wysłuchaliśmy hejnału z wieży kościoła Mariackiego, przeżyliśmy próbę (nieudaną) zakucia w kajdany jednego z naszych kolegów. Deszcz nie przeszkodził nam w podziwianiu Sukiennic i Collegium Maius, najstarszego budynku Akademii Krakowskiej. Zatrzymaliśmy się przy „oknie papieskim”, zobaczyliśmy niezwykłe witraże Stanisława Wyspiańskiego w kościele Ojców Franciszkanów, najstarszy w Krakowie barokowy kościół jezuicki pod wezwaniem świętych Piotra i Pawła i romański świętego Andrzeja. Nie mogło zabraknąć wspólnej fotografii pod pomnikiem Mickiewicza. Wieczorem dotarliśmy do Zakopanego. Ranek przywitał nas chmurami, niestety tylko oczyma wyobraźni widzieliśmy Giewont. Drogą pod Reglami dotarliśmy do Wielkiej Krokwi, po drodze mijając wejścia do malowniczych tatrzańskich dolin. Niektórzy wykorzystali leżące resztki śniegu w charakterystyczny dla zimy sposób, by uatrakcyjnić innym spacer. Wszystkich zachwyciła Kaplica na Jaszczurówce, dzieło twórcy stylu zakopiańskiego Stanisława Witkiewicza. Schodząc Krupówkami minęliśmy tamtejsze Technikum Budowlane. Cmentarz Na Pęksowym Brzyzku skłonił nas do zadumy. Ostatni dzień spędziliśmy na zwiedzaniu katedry na Wawelu, narodowej nekropolii. Mamy nadzieję, że serce dzwonu Zygmunta spełni nasze marzenia. Powrót pociągiem do Poznania spędziliśmy na wspólnym rozwiązywaniu krzyżówek, czym wzbudziliśmy ogromne zainteresowanie pasażerów. Mamy nadzieję, że nie jest to nasza ostatnia wyprawa.