fbpx
NAJLEPSZA SZKOŁA BUDOWLANA W POLSCE
Godło Polski

Wycieczka na Dolny Śląsk

Uczniowie z klas IIAt i IICt z wychowawczyniami w dniach 7- 9 października wyjechali na wycieczkę na Dolny Śląsk. Pierwszym przystankiem był Zamek Książ, który odkrył przed nami wiele ze swoich tajemnic. Szczególnie zainteresowały nas jego losy w czasach II wojny światowej, gdy uczyniono z niego twierdzę. Nie znaleźliśmy złotego pociągu ani pereł księżnej Daisy, więc ruszyliśmy do Świdnicy, by obejrzeć Kościół Pokoju. Dzień zakończyliśmy spacerem po wrocławskiej Starówce. W czwartek, zanim poszliśmy do Zoo z fascynującym Afrykarium, obejrzeliśmy Halę Stulecia. Po południu przeszliśmy ulicą Świdnicką na Rynek Starego Miasta, przyglądając się licznym zabytkom od gotyku przez klasycyzm, neorenesans po modernizm. Wędrując po uliczkach Wrocławia trafiliśmy do najstarszej części miasta – na Ostrów Tumski. Ostatniego dnia naszej wycieczki zwiedziliśmy pocysterskie opactwo w Lubiążu i zamek Sułkowskich w Rydzynie. W doskonałych nastrojach wróciliśmy do Poznania, planując kolejne wyprawy.