fbpx
NAJLEPSZA SZKOŁA BUDOWLANA W POLSCE
Godło Polski

Wycieczka do Warszawy

W dniach 12 – 13 marca 2016 roku w ramach działalności Szkolnego Klubu Turystycznego udaliśmy się na wycieczkę do Warszawy.
Sobotnie zwiedzanie rozpoczęliśmy od Placu Zamkowego, Archikatedry pw. Męczeństwa św. Jana Chrzciciela oraz rynku Starego Miasta. Na ulicy Kanonia, zgodnie z przesądem (aby zapewnić sobie szczęście) okrążyliśmy trzykrotnie zabytkowy dzwon. Następnie udaliśmy się do Centrum Nauki Kopernik, gdzie przez ponad trzy godziny mogliśmy dowolnie eksperymentować oraz zgłębiać tajniki nauk ścisłych. Po przywitaniu się z warszawską Syrenką nad brzegiem Wisły, wjechaliśmy na 30 piętro najwyższego budynku w Warszawie, by z tarasu widokowego Pałacu Kultury i Nauki podziwiać panoramę stolicy. Sobotnie zwiedzanie miasta zakończyliśmy wizytą na Stadionie Narodowym, gdzie w trakcie „trasy ekskluzywnej”, mięliśmy okazję obejrzeć m.in. szatnie zawodników, pomieszczenia odnowy biologicznej czy loże vipowskie. Tym, którzy mięli odwagę wejść na samą koronę stadionu, niezapomnianych wrażeń dostarczył widok na cały stadion i płytę boiska.
Niedzielne zwiedzanie rozpoczęliśmy od spaceru po warszawskich Łazienkach, gdzie nasze zainteresowanie wzbudziły nie tylko znajdujące się tam perełki architektury, ale również zamieszkujące park zwierzęta (wiewiórki i pawie). W dniu tym zwiedziliśmy również Muzeum Powstania Warszawskiego i Zamek Królewski oraz obejrzeliśmy zabytkowe obiekty znajdujące się w pobliżu Krakowskiego Przedmieścia. Po Warszawie poruszaliśmy się środkami komunikacji miejskiej, a jazda metrem była dla niektórych z nas tak sama atrakcyjna jak oglądane zabytki stolicy.