fbpx
NAJLEPSZA SZKOŁA BUDOWLANA W POLSCE
Godło Polski

Wycieczka do Szczecina

W dniach 17-18.10.2015 roku, w ramach działalności szkolnego klubu turystycznego, udaliśmy się na wycieczkę do Szczecina. W sobotę obejrzeliśmy między innymi: Wały Chrobrego (przepiękne tarasy widokowe nad Odrą wraz z zabytkowymi budynkami Urzędu Wojewódzkiego, Muzeum Narodowego i Akademii Morskiej), katedrę, Bramę Królewską, Basztę Panieńską, domki profesorskie. Na Zamku Książąt Pomorskich oprócz obejrzenia wystawy poświęconej Janowi III Sobieskiemu, wysłuchaliśmy również prelekcji dotyczącej trzech miłości tego władcy: kobiet, wojny i nauki. W tym dniu obejrzeliśmy także kontrowersyjny budynek Filharmonii Szczecińskiej, przez niektórych uważany za nową ikonę architektoniczną miasta, przez innych złośliwie nazywany wielką górą lodową. Na nas największe wrażenie zrobiło wnętrze budynku, zwłaszcza spiralne schody.
Niedzielne zwiedzanie rozpoczęliśmy od budynku Urzędu Miasta Szczecina oraz przepięknego parku, słynącego z największej w Polsce ilości platanów. Przespacerowaliśmy się przez tzw. place gwiaździste, imitujące Paryż ( w jednym z ogrodów widzieliśmy nawet miniaturową wieżę Eiffla). Głównym punktem niedzielnego programu była wizyta na wystawie Eksperymentarium Eureka (fundacji Eureka im. prof. Jerzego Stelmacha), gdzie przewodnik w interesujący sposób wprowadził nas w zaczarowany świat fizyki. Największą radość sprawiło nam samodzielne przeprowadzanie doświadczeń ilustrujących prawa fizyki. Wizytę w Szczecinie zakończyliśmy w jednej z ładniejszych galerii handlowych miasta – Galaxy. Zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy do Poznania. Kolejny wyjazd planujemy w grudniu, na który już serdecznie zapraszamy.