fbpx
NAJLEPSZA SZKOŁA BUDOWLANA W POLSCE
Godło Polski

Wycieczka do Łodzi

W sobotę 12 grudnia udaliśmy się na wycieczkę do Łodzi – miasta kojarzonego z modą i filmem. W trakcie wycieczki przespacerowaliśmy się najdłuższą handlową ulicą w Polsce – ulicą Piotrkowską, gdzie podziwialiśmy wspaniałe pałace łódzkich przemysłowców z przełomu XIX i XX wieku oraz odpoczywaliśmy obok znanych mieszkańców miasta (m. in. Artura Rubinsteina, Władysława Reymonta i Juliana Tuwima). Przed hotelem Grand szukaliśmy gwiazd ulubionych aktorów i reżyserów, a następnie udaliśmy się do muzeum animacji Se-ma-for. Wizytę w muzeum rozpoczęliśmy od obejrzenia filmu „Danny Boy”, który wywarł na nas ogromne wrażenie. Następnie zapoznaliśmy się z procesem tworzenia filmów animowanych, dowiedzieliśmy się wielu ciekawostek dotyczących technik animacji oraz obejrzeliśmy lalki i scenografie do wielu filmów wyprodukowanych przez Se-ma-for. Na końcu mieliśmy możliwość wyprodukowania własnego filmu świątecznego. Efekty naszej pracy można obejrzeć na stronie szkoły.

Łódź to miasto wielu narodowości i wielu religii. Znajdują się tu cztery kościoły katedralne: rzymsko-katolicki, prawosławny, ewangelicki oraz mariawitów. W ramach naszej wycieczki zwiedziliśmy Sobór św. Aleksandra Newskiego, gdzie tamtejszy wikariusz przekazał nam wiele ciekawych informacji o historii kościoła i prawosławia w Łodzi oraz o zwyczajach i obrządkach prawosławnych.

Po wizycie w cerkwi udaliśmy się do siedziby Centralnego Muzeum Włókiennictwa w tzw. Białej fabryce Ludwika Geyera – jednego z najpiękniejszych zabytków architektury przemysłowej w Polsce. Obejrzeliśmy tam wystawę „Z modą przez XX wiek” oraz zapoznaliśmy się z historią fabryki prezentowaną w formie multimedialnej. Wycieczkę do Łodzi zakończyliśmy spojrzeniem na bajecznie rozświetloną Piotrkowską, najwspanialszy łódzki pałac – pałac Poznańskich oraz wizytą w Manufakturze – centrum handlowo-rozrywkowym, powstałym w zrewitalizowanych budynkach imperium Izraela Poznańskiego.

W Łodzi dopisywały nam humory, nie zawiodła również pogoda. Już teraz zapraszamy na kolejne wycieczki w drugim semestrze.