fbpx
NAJLEPSZA SZKOŁA BUDOWLANA W POLSCE
Godło Polski

Wycieczka do Bydgoszczy

W sobotę 11 czerwca 2016 r. (w ramach działalności Szkolnego Klubu Turystycznego) odwiedziliśmy Bydgoszcz. Obejrzeliśmy tam między innymi gotycką Katedrę św. Marcina i Mikołaja, Operę Nova oraz zabytkowe spichrze nad Brdą i na wyspie Młyńskiej. Duża atrakcją dla wszystkich był rejs tramwajem wodnym, a zwłaszcza możliwość pokonania śluzy miejskiej, w której poziom wody zmienia się aż o 3 metry. Podczas rejsu dowiedzieliśmy się, że płynąc z Bydgoszczy można dotrzeć aż do Kaliningradu (na wschodzie) i Rotterdamu (na zachodzie). Na rynku pokłoniliśmy się figurze mistrza Twardowskiego. Zwiedziliśmy również dwa muzea: dom – pracownię malarza Leona Wyczółkowskiego oraz Muzeum Mydła i Historii Brudu. W tym ostatnim mieliśmy okazję wykonać własne mydełka oraz dowiedzieć się wielu ciekawostek dotyczących higieny w Europie (np.  w których wiekach mycie się było w modzie, które narody i kiedy unikały kąpieli, jakie naturalne substancje służyły do barwienia mydeł). Centrum Bydgoszczy zrobiło na nas bardzo dobre wrażenie.

Już teraz zapraszamy na kolejne wycieczki (w nowym roku szkolnym), w czasie których odkrywać będziemy urokliwe zakątki polskich miast.