fbpx
NAJLEPSZA SZKOŁA BUDOWLANA W POLSCE
Godło Polski

Perły Pomorza Zachodniego

W dniach 23-25 maja 2016 roku klasy IIC i II A wzięły udział w wycieczce szkolnej nad morze. Tematem przewodnim naszej wyprawy były Perły Pomorza Zachodniego. Piękna pogoda, która nam towarzyszyła przez cały pobyt pozwoliła smakować walory tego regionu. Przeżyliśmy lekcję historii i geografii w Muzeum Multimedialnym na 15 Południku  w Trzęsaczu i na wybrzeżu przy ruinach kościoła, który „zabrało” morze. Najbardziej obfitujący w atrakcje był drugi dzień: przejazd do Wolińskiego Parku Narodowego i zagrody żubrów, podziwianie  Jeziora Turkusowego w Wapnicy oraz Wzgórza Zielonka w Lubinie, punkt widokowy, z którego można zaobserwować  zjawisko delty wstecznej. Potem przejazd  przez Międzyzdroje i krótka wizyta w Alei Gwiazd i dalej do Świnoujścia, przeprawa promem przez Świnę gdzie na własnej skórze przekonaliśmy się z czym codziennie borykają się mieszkańcy miasta leżącego na wyspach. Najbardziej spodobała się inscenizacja historyczna w Forcie Gerharda i Twierdzy Morskiej. Młodzież na własnej skórze poczuła smak wojskowej służby. Zwiedzanie Fortu  ma formę przyspieszonego przeszkolenia wojskowego. Zwiedzaliśmy fortecę pod opieką   „podłego”  i oczywiście umundurowanego pruskiego żołdaka. Po odbyciu przeszkolenia wojskowego, zostaliśmy mianowani na pierwszy historyczny stopień wojskowy i staliśmy się rezerwistami regimentu. Ostatniego dnia odbyliśmy długi spacer po przepięknym Szczecinie: Wały Chrobrego, katedra, fragmenty szlaku św. Jakuba to tylko niektóre miejsca naszego spaceru. Pełni wrażeń wróciliśmy do Poznania i mam nadzieję, że wspomnienia i zdobyte wiadomości pozostaną długo w pamięci uczniów.

Opiekunowie:

Kamila Krzesińska, Joanna Czeszyńska, Joanna Lange.